Sydney

12 oktober 2016 - Heathcote, Australië

Vandaag, woensdag 12 oktober, zijn we met de trein naar Sydney gegaan. OV is hier prima geregeld. Voor max 15 AU$ kun je de hele dag reizen. In Sydney aangekomen stap je dan uit de trein en kijk je meteen op de haven met de beroemde brug, het operagebouw en een enorm cruiseschip. Eerst maar even een bakkie gedaan en toen op zoek naar de ferrie om door de haven naar Manly te varen, dat werd door iedereen geadviseerd en dat was echt fantastisch. Leuk detail: er kwam een man naast mij zitten en hij bleek voor het Engelse koningshuis verantwoordelijk te zijn voor de koetsen (onderhoud ed). Ik geloofde hem niet echt en toen liet hij foto's zien van die koetsen en ook 1 waarop hij stond met de Engelse koningin. Dat was echt grappig.

In Manly was het erg leuk met  leuke winkeltjes en een mooi strand, waar we hebben gegeten. Jongelui waren in de zee aan het surfen op zo'n plank zonder zeil.  Na heerlijk een poos te hebben gezeten bij het strand weer met de ferry teruggegaan naar de haven van Sydney en het Operagebouw bezocht  we zijn er ook in geweest maar helaas was er geen voorstelling die wij wilden zien.

We zijn nu weer bij onze b&b in Heathcote en gaan morgen weer verderop, naar de Blue Mountains. Daarna willen we ff wat rust inlassen, want we zijn best moe.

1. Jacqueline Zopfi:
    12 oktober 2016
    Hey Ria en Cock, na een.prachtige koude week nu,zo te zien, eindelijk de zon!
    Geniet ervan <3
  2. Cora:
    12 oktober 2016
    fijn voor jullie ,lekker weertje nu , mooie foto's en de reisverhalen ook weer leuk geschreven. Groetjes
  3. Kees en Anja:
    13 oktober 2016
    Wat een heerlijk verhaal weer om te lezen.
    Super ook dat het trein-reizen zo goed geregeld is daar!!!
    Fijn dat het in Manly zo leuk was. Gezellige winkeltjes en lekker op het strand vertoefd!!!
    Beetje bijkomen/relaxen van alles.
    Jammer dat er geen voorstelling was die jullie leuk zouden vinden in het Opera-gebouw. Maar...........gezien en erin geweest zijn jullie, hahahaha!!!!
    Goeie reis richting Heathcote hoor.
    Liefs en XXX ons