Blue Mountains - Three Sisters - Scenic world

13 oktober 2016 - Katoomba, Australië

Donderdag 13 oktober: vandaag zijn we de bergen ingegaan: de Blue Mountains. Daar hebben we eerst vanaf een prachtig uitkijkpunt naar het berglandschap gekeken, waar ook de beroemde Three Sisters zich bevinden. Dit was voor de aboriginals een speciale spirituele plek. Daarna naar Scenic World gereden en daar konden we met een treintje naar beneden. Dat was heeeeeel stijl, maar ik (Ria) heb niet gegild, had alleen een beetje zweethanden. Beneden aangekomen hebben we een uur door het regenwoud gewandeld, op een boardwalk. Onderweg zagen we ook nog ingangen naar oude kolenmijnen. Daarna met een gondeltje weer naar boven gegaan en later met een grote gondel over vallei, watervallen en bergen gegaan. Het was weer een fantastische dag. De Blue Mountains zijn echt geweldig mooi! En dat weten de Chinezen dus ook. Honderden hebben we er daar gezien, veelal uit Hong Kong. Hierna zijn we weer naar de kust gereden en nu zitten we in een onderwegmotel in Gosford, boven Sydney.

Morgen weer vroeg op en dan willen we zo'n 300 km verderop, de warmte tegemoet. Want het was vandaag weer erg koud, een graad of 12.

1. Tiny:
    15 oktober 2016
    wat een spannende dingen allemaal en wat een indrukken zullen jullie opdoen...ben nog nooit in zo'n gondel geweest maar weet zeker dat het een prachtig overzicht is dat jullie zien. ga naar het volgende verslag, leuk hoor om zo mee te genieten
  2. Kees en Anja:
    15 oktober 2016
    WAUW.......weer een hele belevenis zeg!!!!
    Ben erg benieuwd nar de foto's die jullie daar gemaakt hebben.
    Schitterend lijkt me, vanuit de gondel die vallei, watervallen en bergen te bewonderen.
    Goeie reis weer verder, richting "de warmte"!!!
    XXX ons
  3. Kees en Anja:
    15 oktober 2016
    Vergeet helemaal te zeggen dat de foto's die jullie tot nu geplaatst hebben geweldig mooi zijn.
    Gaaf ook de foto's met familie!!!
    Super leuk!!!