Australië 2019-2020 - deel 1

25 december 2019 - Apollo Bay, Australië

Op donderdag 19 december zijn we in alle vroegte aangekomen in Melbourne. De reis was lang, en niet zo comfortabel als vorige keer, maar we hebben het gehaald.

Op Schiphol hadden we nog een 'Houston we've got a problem' dingetje: bij het inleveren van de koffers moesten we een visum laten zien en dat hadden we niet. Eigen fout, maar de voorlichting hierover is ook niet optimaal. Even zag het er naar uit dat we niet konden vertrekken maar toen  was er nog ergens een balie waar we ze konden halen. Ria was in d'r hoofd al een omboeking en hotel op Schiphol aan het regelen, haha.

In Melbourne stond een huurauto voor ons klaar, een kanariegele Toyota, voorzien van alle moderne snufjes, dat wel. Tante Truus noemde het 'het gele wagentje'.

We zijn tot en met zondag 22 december bij tante Truus en ome Bart gebleven. Vrijdags was het wel 44 graden. We hebben de middag in huis doorgebracht en 's avonds om 7 uur de zee in gedoken. Je loopt zo van hun huis over het grasveldje naar het strand, fantastisch is dat.

Zaterdags werd er druk voorbereid voor de zondag, waarbij 32 gasten werden verwacht. Tante Truus had haar eigen plannetjes daarbij dus zijn wij gaan winkelen in Wonthaggi, waar tante Carla heeft gewoond. Daar hebben we wat zomerspulletjes gekocht. Daarna naar Sanremo gereden, heerlijk in het gras in het zonnetje gelegen. Het was die dag maar 18 graden, zo gek kan het gaan met het weer bij Melbourne. Daarna in het haventje fish & chips gegeten, het was een heerlijke dag!

Zondags hebben we enorm genoten van een vroege kerstviering. De kinderen, kleinkinderen en zelfs achterkleinkind van tante Truus en Bart waren er allemaal. Natuurlijk ook heel leuk met Michael & Debbie en Ingrid & Charles gesproken, maar ook kennis gemaakt met ome Bart zijn familie. Wat een mooi koppel mensen bij elkaar zeg. Na het eten (zeer uitgebreide lunch) ging iedereen een beetje zijn gang: zwemmen, tennissen, kletsen op de veranda, wat een fantastische plek om te wonen is het!

's Maandags zijn we op pad gegaan richting Great Ocean Road. We zijn bij Sorrento met een ferry overgevaren naar Queenscliff, was een mooi tochtje, en doorgereden naar Beach Motel in Portarlington. Dit was een klein vakantieplaatsje, maar toch erg leuk. Het motel was prima, op een groot aantal mieren na.

Op dinsdag zijn we echt de Great Ocean Road gaan rijden. Fantastische uitzichten, mooie golven met veel surfers, maar een weg met veel bochten. De chauffeur (Cock) deed het geweldig, maar Ria zat natuurlijk met kromme tenen. We hebben een appartement geboekt voor 3 nachten bij Apollo Bay, Seaview heet het. Alleen: geen oceaan te zien vanuit ons raam maar een binnenplaats met parkeerplaatsen. Voor de rest een prima appartement hoor.

Het kerstgebeuren is hier wel wat anders dan bij ons. Het is sowieso al heel apart dat iedereen in zomerkleding loopt, en dat je in het zonnetje zit en 'Jingle Bells' hoort.

De kerstdagen gaan we hier in de omgeving doorbrengen. Vrijdag 27 december gaan we dan weer verder, we gaan o.a de 12 Apostels bewonderen, dit zijn grote rotsen in de oceaan. De weersverwachting is prima: tussen de 20 en 25 graden en met een koud windje erbij heb je echt een jasje of zo nodig. Van bosbranden is hier in de buurt gelukkig geen sprake.

1. Roelof en Diny:
    25 december 2019
    Wat een fantastische foto's..leuk reisverslag. Lekker genieten daar.
    Veel plezier nog!
  2. Paul:
    25 december 2019
    haha dat was dan nog even zweten op Schiphol. leuk om te lezen hoe jullie het zo naar jullie zin hebben, zijn we er toch een beetje. helemaal met de foto's.
  3. Kees en Anja:
    29 december 2019
    Hai lieffies,
    Wat super leuk en gezellie om jullie zo op deze manier te volgen. En wat hebben jullie al weer veel meegemaakt zeg!!!
    Geweldig om te lezen dat jullie iedereen ontmoet hebben bij tante Truus en Oom Bart. Heerlijk en gezellie bijkletsen met elkaar!!!! Super hoor.
    Gek hé, de ene dag bloedverziekend heet en de andere dag een heerlijke aangename temperatuur, hahahaha!!!
    Pracht en super gezellige foto's ook!!!!
    GENIET verder lieverds, van jullie fantastische REIS.
    XXX ons