Diamond Beach - Yamba

17 oktober 2016 - Yamba, Australië

Nadat we de Blue Mountains hadden bezocht, hadden we een motel geboekt in Kariong (in de buurt van Gosford). Hier hebben we ook nog in Gosford Indiaas gegeten, het was errug lekker, maar we waren wederom de enigen in het restaurant. Vaak kom je hier eettentjes en bakerys tegen die nogal verlopen zijn. Het eten (pies en muffins etc.) is wel lekker maar het oog wil ook wat. Bij gebrek aan anders kies je hier dan maar voor. Klein detail: in het Indiase restaurant hadden we onze rugzak (met ons hele hebben en houwen) laten staan. Bij ontdekking is Ria teruggerend naar het restaurant (ja, echt rennen) en gelukkig was de tas er nog, met inhoud! In het kader van: in iedere vakantie maak je wel eens iets vervelends mee, hebben we dit ook maar weer gehad. Het motel was ook niet alles, onze onderbuurvrouw hield 's ochtends vroeg, gewikkeld in 2 dikke dekens, de wacht. Het motel lag ook langs de snelweg, dus veel herrie van verkeer. Ook was het hier heeeeel koud en werkte de kachel niet. Gelukkig heeft Cock nog 2 dikke dekens kunnen vinden om ons lekker warm te houden.

Hiervandaan zijn we naar  Diamond Beach gereden. Daar hadden we een villa geboekt bij Ramada Resort. Na het nogal miserabele motel was dit hemel op aarde. Een prachtige villa, met alles erop en eraan, op 1 minuut van het strand. De villa had een keuken met vaatwasser, wasmachine en droger, 2 badkamers waarvan 1 met bubbelbad en een mooie veranda met bbq, waar we ook gebruik van hebben gemaakt. Er was ook een prachtig zwembad met lekkere ligbedjes (zelfs 2-persoons) bij. Dit lag pal naast het strand.

Op het strand hebben we hier verschillende dagen walvissen kunnen spotten en Ria heeft tijdens een vroege wandeling langs het strand een groep van 8 dolfijnen gezien en ook gefilmd. Wij zijn hier lekker bijgekomen en hebben kleding gewassen, alles weer even goed overzichtelijk gemaakt en vooral hebben we hier genoten van de rust en het prachtige weer. Want jaaaa, de zon is gaan schijnen en we hebben wel 25 graden gehad, super!!!

Vanochtend, maandag 17 oktober, zijn we weer vertrokken richting Byron Bay. Dit was een brug te ver, maar we zijn gestrand in een fijn motel in Yamba. Dit is ook weer een prachtig plaatsje aan een rivier en aan de oceaan. Op advies van de mevrouw bij de receptie zijn we naar het Pacific Hotel met pub gegaan om te eten. Cock was helemaal blij dat er een echte pub bij was, dit was de eerste die op ons pad kwam tijdens onze reis. Het restaurant was adembenemend: uitzicht op de oceaan, fantastisch. We hebben hier heerlijk gegeten en Cock had een Snapper, zie foto. Het ziet er echt zielig uit, maar het was errug lekker.

Op de terugweg van het restaurant naar ons motel zagen we in het dorp ineens een paar kangoeroes rondhuppelen. 1 ervan heeft Ria kunnen filmen, erg grappig zeg. Tot nu toe hebben we alleen kangoeroes gezien in het dierencentrum en helaas dood langs de weg.

Tot nu toe hebben we al circa 2500 kilometer gereden.

Vanavond ook contact gehad met ome Arie. We gaan zaterdag eind van de middag naar hen toe, want ze hebben een slaapplek voor ons kunnen regelen. we worden met het avondeten verwacht. Superleuk dat we zo welkom zijn en ook fijn om hun te zien!! We zullen foto's en filmpjes maken om de familie te laten zien.

Ons plan is om morgen in de buurt van Byron Bay (the place to be) neer te strijken en daar 2 nachten te verblijven. Daarna gaan we door naar de Gold Coast.

1. Roelof en Diny:
    17 oktober 2016
    Het ziet er weer prachtig uit hoor en het blijft nog steeds een ongewis avontuur....leuk hoor.
    Nog veel reisplezier :-)