Beerwah en Zillmere

25 oktober 2016 - Airlie Beach, Australië

Zaterdag 22 oktober zijn we naar de dierentuin van Steve Irwin in Beerwah gereden. Het kotje in Labrador hebben we achter ons gelaten (gelukkig).

Deze dierentuin is echt fantastisch! Je zou denken dat er alleen krokodillen zitten (filmpjes op Animal Planet) maar niets is minder waar! Alle inheemse dieren uit Australie zijn hier te vinden en die hebben het hier erg goed  Heel veel ruimte en het park is prachtig.  We hebben hier ook een voorstelling met krokodillen en roofvogels gezien.  Het was weer een mooie dag.

Hierna zijn we naar ome Arie en tante Ria in Zillmere bij Brisbane gereden.  Daar werden we met open armen ontvangen. Ze hadden zelfs een tweepersoonsbed gekocht, dus we konden bij hun blijven logeren.  Op zondag zijn we met hun op pad gegaan naar Mount Coo-tha waar we een prachtig uitzicht over de stad Brisbane hadden en in de verte de oceaan en gebergte zagen. Daarna doorgereden naar Bribie Island en na heerlijke fish&chips te hebben gegeten doorgereden naar een mooi uitkijkpunt. Het was jammer genoeg niet zonnig, maar de temperatuur was goed. Zondagavond gezellig een potje geklaverjast en maandagochtend zijn we weer vertrokken. We hebben echt een superfijn weekend met ome Arie en tante Ria gehad, we hebben er alle 4 van genoten!

Maandagochtend 24 oktober naar het vliegveld van Brisbane gereden en daar eerst de auto ingeleverd. Alles was in orde (geen schade) en daar waren we natuurlijk wel blij om. Het links rijden was heel goed gegaan, maar soms, vooral bij drukte in de stad, was het wel even spannend. We hadden een Navman routeplanner en de kaarten van ome Bart die ons overal naar toe geholpen hebben.

Op het vliegveld van Brisbane hebben we wat bagage in een locker gestald, want we zijn nog 4 nachtjes in Airlie Beach. We zijn naar Proserpine gevlogen en werden daar opgepikt door een shuttlebusje en hebben nu een heerlijk appartementje met uitzicht op zee. Onderweg naar het appartement hebben we heel veel wilde (levende) kangoeroes gezien.

Hier gaan we morgen met een boot het rif bekijken en misschien wel snorkelen.  Het weer is geweldig: zonnig en een graad of 25, wat wil je nog meeer!

1. André Meyer:
    Steeds top deze Blog.
  2. Ingrid:
    25 oktober 2016
    Wat grappig, gisteren nog een oude aflevering van Steve Irwin op tv gezien:-) lijkt mij ook prachtig!
    Geniet nog een paar daagjes, hoop dat je dikke trui bij je hebt, want hier is het maar fris :-)
  3. Anita:
    25 oktober 2016
    Wohw klinkt heel goed. ben heel benieuwd. Nog een onderwatercamera aangeschaft? Ennuhhhh toch geen hond aangeschaft in Labrador hè
  4. Anita:
    Supervet zeg
  5. Roelof en Diny:
    25 oktober 2016
    Beestachtig goed en nog veel duikplezier....
  6. Kees en Anja:
    25 oktober 2016
    Super om weer te lezen dat jullie zooooooo ONWIJS genieten.
    Fijn dat het zo gezellie was met tante Ria en Oom Arie. En heerlijk met hun op pas geweest!!!
    En wat gaaf zeg die Dierentuin. Geweldig joh!!!!
    Nou lieve luitjes..........veel plezier nog en weer HEERLIJK GENIETEN!!!!
    XXX ons
  7. Ria:
    26 oktober 2016
    Hoi lieve luitjes, we hebben idd een fantastische vakantie en het is nu bijna afgelopen helaas. Morgen nog 1 dagje relaxen en dan de grote reis naar huis. We worden vrijdag om 9 uur opgepikt, vliegen om 11 uur naar Brisbane en dan vrijdagavond om een uur of 9 van Brisbane naar Dubai. We komen zaterdag rond half 1 op Schiphol aan. Ook wel weer fijn hoor.