De Whitsundays

26 oktober 2016 - Airlie Beach, Australië

Vannacht kon ik (Ria) niet slapen. Oorzaak: waarschijnlijk omdat Bastiaan op reis ging naar India, eigenlijk wil je dat als moeder een beetje begeleiden. Ik weet dat hij het kan en zijn broers hebben hem naar Schiphol gebracht, dus moet ik dat loslaten, tja !?!?

Daarom heb ik het ochtendconcert van de vogels bij het krieken van de dag meegemaakt. Nou ja, concert: na wat getjilp en gefluit was het een gekrijs van jewelste. Wat denk je: een hele zwerm kaketoes op ons balkonnetje. Ik moest handdoeken pakken op het balkon maar heb Cock erop af gestuurd, durfde het écht niet, haha.

We werden om 7 uur opgepikt om een cruise te maken naar de Whitsundays. De dag begon zonnig maar eenmaal onderweg naar Whiteheaven Beach (het prachtigste strand ter wereld) begon het verdorie te motregenen. Aangekomen op het eiland hebben we door een regenwoud gelopen naar een uitkijkpunt en toen was het gelukkig al droog. Later klaarde het gelukkig helemaal op.

Wat een prachtig strand is het bij Whiteheaven beach! Het zand is daar echt heeeel wit en fijn van structuur. Je kunt het vergelijken met bloem, alleen witter.

Na dit eiland zijn we doorgevaren naar een plek waar Cock is gaan snorkelen. Ria is met een glasbodemboot langs een stukje rif gevaren. Ook dit was weer grandioos. De verzorging op de boot was ook geweldig. Cock vond het snorkelen fantastisch en we hebben daar ook leuke foto's van. Hierna zijn we doorgevaren naar een eiland met de naam Daydream Island. Hier kwamen we terecht bij een luxe resort met veel mooie zwembaden, mooie vijvers met pijlstaartroggen en haaien en blauwe Dory's. Het was echt een fantastische dag om nooit te vergeten!

Morgen is onze laatste volle dag in Australië. We gaan dan nog even een dagje lekker relaxen aan het strand en/of zwembad en ons daarna voorbereiden op "de grote reis terug naar huis".  Jammer dat het bijna voorbij is, aan de andere kant hebben we écht een fantastische vakantie gehad in Australië.

1. Roelof en Diny:
    26 oktober 2016
    Wat een prachtige foto's, geweldig !!
    Geniet van jullie laatste dagen & een goeie reis
    terug naar Nederland ! Xx
  2. Belinda:
    26 oktober 2016
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. Ik heb jullie verhalen gelezen en foto's bekeken maar ben toch ook nog wel benieuwd naar anekdotes volgende week! Fijne tijd nog enne... je zult de kookaburras en de kaketoes gaan missen!
  3. Anita:
    Wauw wat mooi
  4. Nelleke:
    26 oktober 2016
    Ahhh zusje toch. Volgens mij is het helemaal goed gegaan met Bastiaan. Hij had er helemaal zin in. Wat wen prachtig mooi strand En wat Zijn jullie lekker bruin☀️ Zal weer wennen worden in ons kouwe kikkerlandje. Mooie trip om op terug te kijken. En wij kijken er naar uit dat jullie terug komen
  5. Kees en Anja:
    Ola lieverds,
    Begrijp best hoor Ria, dat het even spannend voor je is en daardoor niet kon slapen (wij hebben ook zo'n guppie die van alles ondernam en nog steeds onderneemt) Tis toch even SLIKKEN als 1 van de kids zo'n geweldige reis gaat ondernemen. Maar....Bastiaan stapt niet in "7 sloten tegelijk" (of hoe het spreekwoord ook luidt, hahaha),
    komt helemaal goed, met zijn instelling, enthousiasme en zelfstandigheid!!!!!
    Wat een mooie foto's hebben jullie weer geplaatst. Een GEWELDIGE belevenis allemaal.
    Nog even vd laatste daagjes genieten hoor!!!
    XXX ons
  6. Nicolette:
    27 oktober 2016
    Veel sterkte, ria!
    Ik snap je helemaal!
    En nogmaals goede terugreis!