Op pad geweest met de familie

6 oktober 2016 - Wilsons Promontory National Park, Australië

Maandag 3 oktober zijn we met Michael, Debby en Monique een dag op pad geweest naar Ballarat. Daar hebben ze vanaf 1851 goud gevonden. Het is een soort attractiepark waar je van alles en nog wat kan zien hoe het er toen aan toe ging. De mensen lopen er in kleding uit die tijd en ook de winkeltjes zijn in de oude stijl. Het was een fantastische dag, en Michael en Monique hebben echte goudsplinters uit de rivier gezeefd, we hebben het bewijs van hun meegekregen. In Ballarat is de op 1 na grootste goudklomp van de wereld gevonden, die weegt ongeveer 75 kilo. Ook hebben we 52 traptreden naar beneden in zo'n mijn gelopen. Het was alleen berekoud, maar dan hadden we weer een reden om chocomelk te drinken. Ze hadden er geen Berenburger, haha.
We hebben 2 nachtjes bij Michael en Debby geslapen in Mount Eliza. We zijn met open armen ontvangen en dat was fantastisch.
Ze wonen in een heel mooi groot huis, met een enorme veranda en zelfs een zwembad in de tuin. Ik heb foto's gemaakt, in de stromende regen, maar je hebt toch een indruk hoe ze wonen.
Een leuk feitje: Michael heeft dezelfde muzieksmaak als Cock: Doors, Santana, Pink Floyd. Hoe leuk is dat!  We hebben ook nog een groepsfoto gemaakt met de Imac van Monique, was hilarisch om een foto te maken met een timer.

Dinsdag 4 oktober: na een heerlijke nachtrust (Ria heeft voor het eerst een hele nacht geslapen) en gedeeltelijk afscheid genomen te hebben van de familie, zijn we dinsdag met Michael naar Boxhill en Melbourne geweest. Onderweg telefoonkaartjes gekocht om internet te kunnen gaan gebruiken. Ria heeft vroeger in Boxhill gewoond. We hebben foto's bij het huis gemaakt. Er was niemand thuis, dus we hebben niet binnen kunnen kijken. Daarna naar het vliegveld gegaan om onze huurauto op te halen. We zijn in onze eigen auto naar Ingrid en Charly in Mooroolbark gereden, Michael reed ook even mee.  We zijn bij hun een nachtje blijven slapen. Het was heel leuk om hun weer eens te zien en we hebben gezellig ergens gegeten om de korte tijd die we hadden goed te benutten. Zij wonen ook in een heel mooi huis!

Op woensdag 5 oktober zijn we met Ingrid naar Healesville Sanctuary geweest. Dat is een natuurpark waar wilde, gewonde dieren worden opgevangen en verzorgd. Het is een prachtig park en het is aangelegd in een mooi bosrijk gebied. We hebben ontzettend veel dieren gezien en natuurlijk ook kangoeroes. Ook was er een mooie roofvogelshow, de vogels vlogen letterlijk over ons hoofd. Het was alleen weer ijsberenkoud zeg! Hierna hebben we afscheid van Ingrid genomen en zijn we weer terug naar tante Truus en ome Bart gereden. Daar hebben we de laatste avond met  hun en een broer en schoonzus van Bart (Dick en Pam) doorgebracht. We hebben vanochtend afscheid genomen van Truus en Bart. Wat zijn zij gastvrij en lief voor ons geweest. Alle familie trouwens!

We zijn vandaag verder op reis gegaan. De eerste bestemming is Wilsons Promontory National Park. Hier hebben we een bungalow gehuurd voor 1 nacht en het is ook hier ook weer prachtig. Mooie kust en er loopt een rivier langs. Hier zie je veel wilde dieren. We hebben emoe's gezien, een wombat en heel veel mooi gekleurde vogels. We zijn er nu ook  toegekomen om verder te gaan met ons blog. Het was vandaag heerlijk zonnig weer, zo'n graad of 25, heerlijk!

En het links rijden gaat trouwens heel makkelijk.

1. André Meyer:
    6 oktober 2016
    Leuk Cock en Ria deze afgelopen week. veel plezier verder.
  2. Jacqueline Zopfi:
    6 oktober 2016
    Hi! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Best wel weer spannend om de familie te zien, denk ik.
    Leuk ook dat er zoveel bezienswaardigheden gepland staan,stelletje golddiggers
    Nu op naar de prachtige natuur en zo te horen lekkere tempraturen.
    Wij genieten mee hoor van jullie reisverslag!googlen zelfs de lokatie's om een goede indruk te krijgen
    Een hele fijne reis en geniet ervan!
    Enne...blijven schrijven hoor!!!!
    liefs
  3. Cora:
    6 oktober 2016
    wat leuk om jullie verhalen te lezen! veel plezier nog, groetjes